Frequently asked questions

Wat is een goede Game PC?

Dit verschilt per game die je er op wilt spelen, de resolutie en hoeveel frames per second (FPS) je wilt bereiken. 60FPS zorgt voor een vloeiende game. Kijk voor meer informatie op deze pagina.

Wat is de levertermijn als ik mijn PC zelf samenstel en laat maken door ComputerPilot?

Nadat je bestelling is binnengekomen, worden de onderdelen besteld bij de leverancier. Bij ontvangst van de onderdelen wordt de PC gelijk in elkaar gezet. Afhankelijk van het tijdstip van bestellen en de drukte duurt het 3 a 5 werkdagen voordat de PC wordt afgeleverd. Afhalen is ook mogelijk. Zodra de PC klaar is wordt u geïnformeerd.

Kun je mijn PC ook overclocken?

Het antwoord hierop is “nee”. Dit heeft er mee te maken dat de fabrieksgarantie vervalt op het moment dat een onderdeel buiten de maximale waardes wordt geprogrammeerd.

Hoeveel kost het om mijn PC in elkaar te laten zetten door ComputerPilot?

De kosten voor het in elkaar zetten van een complete PC zijn €89,00. Ook als je de onderdelen ergens anders vandaan hebt en deze door ComputerPilot in elkaar wilt laten zetten blijven de kosten gelijk. Wil je een los onderdeel vervangen? Dat kan ook! De kosten voor het vervangen van een moederbord, processor, koeling of voeding bedragen €59,99.  Voor het vervangen of bijplaatsen van een videokaart, geheugen, SSD/HDD, geluidskaart of netwerkkaart bedragen de kosten €24,99.

Is er ook service aan huis mogelijk?

Ja zeker! Binnen Apeldoorn en Ugchelen geldt een standaard voorrijtarief van €19,90. Dit komt bovenop de normale tarieven. Buiten Apeldoorn of Ugchelen zijn de kosten €19,90 + €0,38 per km waarbij de 1e 10km niet worden gerekend.

Behoud ik mijn garantie als ik mijn computerkast open maak?

Ja! Mits je geen onderdelen beschadigt uiteraard. Als je je computer schoon wilt maken, bied ik een onderhoudsbeurt aan waarbij gelijk alle onderdelen aan bod komen, inclusief vervangen van de koelpasta’s (videokaart alleen als de garantie al verlopen is). De kosten hiervan zijn €59,90

Wat is de garantieperiode?

De wettelijke garantie van 2 jaar is geldig op nieuwe computers. Het kan zijn dat een onderdeel van je computer een langere fabrieksgarantieperiode heeft. Als eer tijdens de garantieperiode iets buiten je schuld om kapot gaat, proberen we dit zo snel mogelijk op te lossen. Buiten deze periode, maar binnen de fabrieksgarantieperiode ondersteunt ComputerPilot je graag. Buiten de fabrieksgarantieperiode kunnen we een poging doen tot reparatie, anders is vervanging helaas de enige mogelijkheid.

Hoe wordt mijn computer verstuurd?

Binnen Apeldoorn zal ik de computer proberen persoonlijk op afspraak af televeren (tegen dezelfde verzendkosten). Buiten Apeldoorn wordt je computer in de originele verpakking verstuurd naar het opgegeven adres met een sticker “handle with care”. Dit betekent dat hij volledig met piepschuim is ingesloten en stoten zou moeten overleven. Mocht er onverhoopt toch iets kapot gaan tijdens het verzenden, dan zorgt ComputerPilot er voor dat dit zo snel mogelijk rechtgezet wordt.

Kan ik mijn computer ook afhalen?

Ja, dit is mogelijk. Het afhaaladres is Koperweg 39 7335DS Apeldoorn. Afhalen is op afspraak.